[1] Sone, C.H. (2010), (The Effects of Behavioral, Geometric and Heavy Vehicle Traffic Flow Characteristics on Capacity and Emissions at Roundabouts), M.S, The University of Texas at Arlington, USA.
[2] Zhen, H., Xiaoliang, M. (2009), “Integration of Emission and Fuel Consumption with Traffic Simulation Using a Distributed Framework”, 12th International IEEE Conference on Intelligent Transportation, Systems, USA, October 3-7.
[3] Cicero-Fernández, P., R. Long, R.J., Winer, M.A. (1997). Effects of Grades and Other Loads on On-Road Emissions of Hydrocarbons and Carbon Monoxide, Journal of Air & Waste Management, ISSN 1047-3289.
[4] Kim, S.O., Benekohal, R.F. (2005). Comparison of Control Delay from CORSIM and the Highway Capacity Manual (HCM 2000) for Oversaturated Signalized Intersections, Journal of Transportation Engineering, Vol.131, No.12, pp.917-923.
]5[ حاجیحسینلو، م.، شریفیان، م.، فرهادیان، ا.، (1387)، بهبود جریان ترافیک با استفاده از نرمافزار شبیهسازی CORSIM (مطالعه موردی میدان صنعت)، چهارمین کنگره ملی مهندسی عمران، دانشگاه تهران، اردیبهشت ماه.
]6[ حاجیحسینلو، م.، شریفیان، م.، پاکروشن، ب. (1389)، تحلیل ترافیکی شبکههای درونشهری با استفاده از نرمافزار شبیهسازی CORSIM (مورد مطالعه: خیابان شهید دستغیب شهر تهران)، فصلنامه مطالعات مدیریت ترافیک، شماره 16، صفحه 11-24.
]7[ روزیخواه، حسین. (1381)، شبیهسازی جریان ترافیک در تقاطعهای بدون چراغ به وسیله نرمافزار CORSIM و کالیبره نمودن آن، پایاننامه کارشناسیارشد راهوترابری، دانشکده فنی، دانشگاه تهران.
]8[ ترازنامه انرژی وزارت نیرو، سال 1389.
[9] Talor, Y.W., M.A.P., Gipps, P.G. (1989), Micro Computer In Traffic Engineering, Research Studies PressLTD, John Wiley & Sons INC.
]11[ شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، "اطلاعات حملونقل و انرژی کشور"، 1388.