1-
[1] Engels, H., Becker, W., and Morris, A., (2004). “Implementation of a Multi-Level Methodology Within the E-Design of A Blended Wing Body”, Aerospace Science and Technology, Vol. 6, pp. 145-153.
[2] Green JE. (2002). “Greener by design-the technology challenge”, Aeronaut, Vol. 106, pp. 57–113.
[3] Qin, N., Vavalle, A., Le Moigne, A., Laban, M., Hackett, K., and Weinnerfelt, P., (2004). “Aerodynamic Considerations of Blended Wing Body Aircraft”, Progress in Aerospace Science, Vol. 40, pp. 321-343.
[4] Liebeck, R. H., (2004). “Design of the Blended Wing Body Subsonic Transport”, JOURNAL OF AIRCRAFT, Vol. 41, pp. 10-25.
[5] Leifsson, L., Ko, A., Mason, W.H., Schetz, J.A., Grossman, B., Haftka, R.T., (2011). “Multidisciplinary design optimization of blended-wing-body transport aircraftwith distributed propulsion”, Aerospace Science and Technology, Vol. 25, pp. 16-28.
[6] Jianghao, WU., Chenfang, CAI., Yanlai, ZHANG., (2011). “The changes in structural and flight safety due to flap design of Blended-Wing-Body civil aircraft”, Procedia Engineering, Vol. 17, pp. 320–327.
[7] دستورانی، هـ. و جوارشکیان، م.ح.، (1391 هـ. ش. یا 2012 م.)، " بررسی ایرودینامیکی جریان پتانسیل روی هواپیماهای بال و بدنه یکپارچه و مقایسه آن با هواپیماهای معمولی رایج."، اولین کنفرانس ایرودینامیک و هیدرودینامیک، تهران، 25 و 26 مهر.
[8] دستورانی، هـ. و جوارشکیان، م.ح.، (1392 هـ. ش. یا 2013 م.)، " بررسی تاثیر وجود، موقعیت و ارتفاع قرارگیری بالک جلو روی ضرایب آیرودینامیکی هواپیما."، مجله علمی- پژوهشی مکانیک سازهها و شارهها، دوره 3، شماره 3، صفحه 67-81.
[9] دستورانی، هـ. و جوارشکیان، م.ح.، (1392 هـ. ش. یا 2013 م.)، " بررسی اثرات مخروطی روی ضرایب آیرودینامیکی ریز پهپادها."، مجله علمی- پژوهشی مکانیک سیالات و آیرودینامیک، دوره 2، شماره 3، صفحه 25-38.
[10] Weissinger J., (1947). “The Lift Distribution of Swept-Back Wings”, NACA TM-1120.
[11] Glauert, H., (1948). “The Elements of Aerofoil and Airscrew Theory”. Second ed., Cambridge, Univ. Press, Cambridge, England.
[12] ROBINSON, A., and J.A. LAURMANN, (1956). “Wing Theory, Chap 1,” Cambridge University Press, Cambridge, England.
[13] Rubbert, Paul E., (1964). “Theoretical Characteristics of Arbitrary Wings by a Non-PlanarVortex Lattice Method”, Doc. No. D6-9244, Boeing Co.
[14] دستورانی، هـ.، (1391 هـ. ش. یا 2012 م.)، "بررسی جریان پتانسیل روی پهپادها و ریزپهپادها با پیکربندیهای عملیاتی."، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
[15] Wisnoe, W., Nasir, R.E.M., Kuntjoro, W., and Mamat, A.M.I., (2009). “Wind Tunnel Experiments and CFD Analysis of Blended WingBody (BWB) Unmanned Aerial Vehicle”, 13th International Conference on AEROSPACE SCIENCES & AVIATION TECHNOLOGY, ASAT- 13.