[1] Pu, Y. (1999). “Prediction of ultimate capacity of perforated lipped channels”. Journal of Structural Engineering, Vol. 125, PP. 510–514.
[2] Paik, J.K., Thayamballi, A.K. (2003). “Ultimate Limit State Design of Steel-Plated Structures”. Wiley, New York.
[3] Paik, J.K., Lee, J.M., Ko, M.J. (2003). “Ultimate compressive strength of plate elements with pit corrosion wastage”. Journal of Engineering for the Maritime Environment, Vol. 217, PP. 185–200.
[4] TSCF Experimental and theoretical investigation of the strength of corroded hull elements. Tanker Structure Co-operative Forum. (1984). Project 300, Report 84-3438.
[5] Nakai, T., Matsushita, H., Yamamoto, N. (2004). “Effect of pitting corrosion on local strength of hold frames of the bulk carriers (2nd report)-lateral distortional buckling and local face buckling”. Mar Struct, 17. 612–41.
[6] Nakai, T., Matsushita, H., Yamamoto, N. “Pitting corrosion and its influence on local strength of hull structural members”. 24th international conference on offshore mechanics and arctic engineering, Halkidiki, Greece.
[7] Paik, J.K., Thayamballi, A.K. (2005). “Ultimate strength of ageing ships”. Journal Engineering for the Maritime Environment, Vol. 216, PP. 57–77.
[8] Daidila, J.C., Prente, J., Orisamolu, I.R., Ma, K.T. (1997). “Residual strength assessement of pitted plate panels”. Ship Structure Committee Report SSC-394.
]9[حیدری, علی, توکلی, داوذ, فخاریان, پویان. (1392). 'تقریب مقادیر ویژه ورق با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی', مدل سازی در مهندسی, سال 11 شماره 35.
]10[خدمتی بازکیایی, امیرحشمت, دهقان طرزجانی, حمید, محمدی, نادر. (1396). 'بررسی ارتعاشات آزاد ورق نازک مواد مدرج تابعی بر بستر الاستیک وینکلر به کمک روش المان کوادراچر دیفرانسیلی', مدل سازی در مهندسی, سال 15 شماره 49.
]11[حیدری رارانی, محمد, حسینی, شهرام, ترابی, کیوان. (1396). 'حل دقیق برای معادلات فرکانسی ارتعاشات آزاد شعاعی و عرضی یک ورق دایرهای با شرایط مرزی مختلف', مدل سازی در مهندسی , سال 15 شماره 50.