[1] محمود سعادت فومنی و علی امین بیدختی،بررسی اثرات سیکل شهری بر روی میزان مصرف سوخت خودرو، مجله مدل سازی در مهندسی، دوره 5، شماره 19، زمستان 1388، صفحه 47-56.
[2] Zhang S, Xiong R, Sun F, “Model predictive control for power management in a plug-in hybrid electric vehicle with a hybrid energy storage system”, Applied Energy, Vol. 185, pp. 1654-1662, 2017.
[3] Poullikkas A, “Sustainable options for electric vehicle technologies”. Renew Sustain Energy Rev, Vol. 41, pp. 1277–1287, 2015.
[4] Yang Y, Hu X, Pei H, Peng Z, “Comparison of power-split and parallel hybrid powertrain architectures with a single electric machine: dynamic programming approach”. Appl. Energy, Vol. 168, pp. 683–690, 2016.
[5] Castaings A, Lhomme W, Trigui R, Bouscayrol A, “Comparison of energy management strategies of a battery/super capacitors system for electric vehicle under real-time constraints”. Appl. Energy, Vol. 163, pp. 190–200. 2016.
[6] Wieczorek M, Lewandowski M. “A mathematical representation of an energy management strategy for hybrid energy storage system in electric vehicle and real time optimization using a genetic algorithm”, Applied Energy, Vol. 192, pp. 222-233, 2017
[7] Thibault L, Sciarretta A, Degeilh P, “Reduction of pollutant emissions of diesel mild hybrid vehicles with an innovative Energy Management Strategy” IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV). 2017.
[8] علی اکبر نیرومندفر، آرش کیومرثی و حمیدرضا هوشیارمنش، کنترل و بهینهسازی سوخت در خودروهای هیبریدی، چهارمین کنفرانس ملی ایدههای نو در مهندسی برق، 1394.
[9] Yu-Huei Cheng, Ching-Ming Lai, “Control Strategy Optimization for Parallel Hybrid Electric Vehicles Using a Memetic Algorithm” Energies 10(3). March 2017
[10] Capata, R. “Urban and Extra-Urban Hybrid Vehicles: A Technological Review”,
Energies, Vol. 11(11), 2018.
[11] صفیهالسادات شیخعلیشاهی، مهدی میرزایی، سجاد آقاسی زاده و رحیم خوشبختی، بهینهسازی کنترل کننده خودروی هیبریدالکتریکی با در نظر گرفتن استاندارد آلایندگی یورو 3، نشریه سامانههای غیرخطی در مهندسی برق،1392.
[12] مجتبی دری و امیر حسین شامخی، بهینهسازی مصرف سوخت در یک خودروی هیبرید موازی دارای سیستم انتقال قدرت CVT، هجدهمین همایش سالانه بینالمللی مهندسی مکانیک ایران، 1389.
[13] Yu H, Kuang M, McGee R, “Trip-oriented energy management control strategy for plug-in hybrid electric vehicles”. IEEE Trans. Control Syst. Technol., Vol. 22, pp. 1323–1336, 2014.
[14] Panday A, Bansal H.O, “Energy management strategy implementation for hybrid electric vehicles using genetic algorithm tuned Pontryagin’s minimum principle controller”. Int. J. Veh. Technol. Vol. 3, pp. 1-13, 2016.
[15] Lincun Fang, Shiyin Qin, Gang Xu, Tianli Li and Kemin Zhu. “Simultaneous Optimization for Hybrid Electric Vehicle Parameters Based on Multi-Objective Genetic Algorithms”
Energies, vol. 4 (3), pp. 1-13. March 2011
[16] Montazeri-Gh, M.; Poursamad, A.; Ghalichi, B. “Application of genetic algorithm for optimization of control strategy in parallel hybrid electric vehicles”.
Journal of the Franklin Institute,
Vol. 343 (4), pp. 420-435, July–August 2006.
[20] Nuesch T,Wang M, Isenegger P, Onder C, Steiner R, “Optimal energy management for a diesel hybrid electric vehicle considering transient PM and quasi-static NOx emissions”. Control Engineering Practice, Vol. 9, pp. 266-276, 2014.
[21] Hao J, Yu Z, Zhao Z, Shen, P, Zhan X, “Optimization of key parameters of energy management strategy for hybrid electric vehicle using DIRECT algorithm”. Energies 2016.
[23] GUO Yi-feng, Fan Jian-wen, LIN Chuan and HUANG Li-min. “Control Strategy Simulation of Hybrid Electric Vehicle”, IEEE Transportation Electrification Conference and Expo, Asia-Pacific, 2014
[24] Grondin O, Thibault L, Quérel C, “Energy Management Strategies for Diesel Hybrid Electric Vehicle”, Oil & Gas Science and Technology – Rev. IFP Energies nouvelles, Vol. 70, no. 1, pp. 125-141, 2015
[25] Heavy-Duty FTP Transient Cycle. Available:
[26] Johnson, V.H.; Wipke, K.B.; Rausen, D.J. “HEV control strategy for real-time optimization of fuel economy and emissions”, Society of Automotive Engineers, 2000.
[27] Zhang X. and Mi C., “Vehicle Power Management: Modeling, Control and Optimization” Springer, 2011.
[31] Long, V.; Nhan, N. “Bees-algorithm-based optimization of component size and control strategy parameters for parallel hybrid electric vehicles”,
International Journal of Automotive Technology, Vol. 13 (7), pp. 1177–1183, December 2012.
[32] Moore, T.C.; Lovins, A.B. “Vehicle design strategies to meet and exceed PNGV goals”. SAE Tech. Pap. 1995.
[33] علی قدوسیان و مجتبی شیخی، بهینه کردن موقعیت تکیهگاه های سازه جهت حداقل کردن ممان خمشی با الگوریتم گروه ذرات تحت بارگذاری چندگانه، مجله مدل سازی در مهندسی،دوره 8، شماره 22، پاییز 1389، صفحه 59-67.
[34] مسعود احمدی گرجی و نیما امجدی، برنامه ریزی توسعه پویای شبکه های توزیع در حضور منابع تولید پراکنده با استفاده از یک الگوریتم بهینهسازی جدید دو سطحی، مجله مدل سازی در مهندسی، دوره 14، شماره 44، بهار 1395، صفحه 143-157.
[35] حسین شریف زاده ونیما امجدی، توزیع بهینه توان راکتیو با استفاده از الگوریتم بهینهسازی دسته ذرات، مجله مدل سازی در مهندسی،دوره 4، شماره 18، پاییز 1388، صفحه 67-73.
[36] حسین همتیان ، عبدالحسین فریدون و مرتضی رجب پور، بهینه سازی پانل ساندویچی هسته منشوری بر اساس الگوریتم گروه ذرات، مجله مدل سازی در مهندسی،دوره 8، شماره 20، بهار 1389، صفحه 17-26.
[37] ADVISOR Help on Version and Type (Software)