[1] عبّاس حسینی، «ارائه سیستم ترمز الکترومغناطیسی ضدّ قفل و مقایسة عملکردی آن با سیستم ترمز ضدّ قفل»، مجلة مدلسازی در مهندسی، دورة 9، شمارة 26، پاییز 1390، صفحة 67- 79.
[2] محمود سعادتفومنی و علی امین بیدختی، «بررسی اثرات سیکل شهری بر روی میزان مصرف سوخت خودرو»، مجلة مدلسازی در مهندسی، دورة 7، شمارة 19، زمستان 1388، صفحة 46- 57.
[3] M. Orecnya, S. Segla, R. Hunadya, and Z. Ferkova, "Application of a Magneto-rheological Damper and a Dynamic Absorber for a Suspension of a Working Machine Seat", Procedia Engineering, Vol. 96, December 2014, pp. 338-344.
[4]
J. Wu and
Z. Liu, "Piecewise Affine H∞ Control of Half-Car Magneto-Rheological Suspension Systems", IFAC-PapersOnLine, Vol. 51, Issue 31, November 2018, pp. 967-972.
[5] J. Yanga, D. Wang, H. Yan and M.Lei, "Effects of lyophobic-functionalized iron particles to the stability and magnetorheological response of MR suspensions", Chemical Engineering Science, Vol. 200, June 2019, pp. 69-72.
[6] K.G. Sung, Y.M. Han, J.W. Cho and S.B. Choi, "Vibration control of vehicle ER suspension system using fuzzy moving sliding mode controller", Journal of Sound and Vibration, Vol. 311, April 2008, pp. 1004-1019.
[7] P. Pham, O. Sename and L. Dugard, "Real-Time Damper Force Estimation of Vehicle Electrorheological Suspension: A NonLinear Parameter Varying Approach", IFAC-PapersOnLine, Vol. 52, Issue 28, December 2019, pp. 94-99.
[8] M. Rathai, M. Alamir and O. Sename, "Experimental Implementation of Model Predictive Control Scheme for Control of Semi-active Suspension System", IFAC-PapersOnLine, Vol. 52, Issue 5, September 2019, pp. 261-266.
[9] H. Li, X. Jing and H.R. Karimi, "Output-Feedback-Based H∞ Control for Vehicle Suspension Systems With Control Delay", IEEE Transactions on Industrial Electronics, Vol. 61, No. 1, 2014, pp. 436-446.
[10] ابوالفضل سیفی، رضا حسننژاد و محمّدعلی حامد، «کاربرد میراگرهای نامتقارن غیرخطی در طرّاحی بهینه پارامترهای سیستم تعلیق غیرفعّال خودرو تحت تحریک اتفاقی جاده»، مجلة مهندسی مکانیک مدرّس، دورة 15، شمارة 6، شهریور 1394، صفحة 409-418.
[11] سعید بلوچیان و سهیلا داودی مقدّم، «طرّاحی کنترلکننده بهینه فعّال با سطح لغرشی انتگرال مرتبه کسری برای سیستم تعلیق خودرو»، مجلة مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، دورة 50، شمارة 1، بهار 1399، صفحة 47-54.
[12] W. Xue, K. Li, Q. Chen and G. Liu, "Mixed FTS/H∞ control of vehicle active suspension with shock road disturbance", Vehicle System Dynamics, 2018, pp 1744-5159.
[13] H. Pang, X. Zhang and Z. Xu, "Adaptive backstepping-based tracking control design for nonlinear active suspension system with parameter uncertainties and safety constraints", ISA Transactions, Vol. 88, May 2019, pp. 23-36.
[14] Y. Zhang, Y. Liu, Zh. Wang, R. Bai and L. Liu, "H∞ control of 8 degrees of freedom vehicle active
suspension system", Engineering Sciences, Vol. 30, Issue 2, April 2018, pp. 161-169.
[15] S.B. Choi and S.S. Han, "H∞ control of electrorheological suspension system subjected to parameter
uncertainties", Mechatronics, Vol. 13, September 2003, pp. 639 – 657.
[16] H. Du and N. Zhang, "H∞ control of active vehicle suspensions with actuator time delay", Journal of Sound and Vibration, Vol. 301, March 2007, pp. 236- 252.
[17] Y. Liu, Z. Wang and X. Liu, "Robust H∞ control for a class of nonlinear stochastic systems with mixed time delay", International Journal Of Robust And Nonlinear Control, Vol. 17, March 2007, pp. 1525-1551.
[18] P. Pakshin and J. Emelianova, "An Experience of Using LMI Technique in Control Education", IFAC-Papers OnLine, Vol. 49, Issue 6, July 2016, pp. 115-120.
[19] Y. Kong, D. Zhao, B. Yang, Ch. Han and K. Han, "Non-fragile multi-objective static output feedback control of vehicle active suspension with time-delay", Vehicle System Dynamics, Vol. 52, No. 7, May 2014, pp. 948-968.
[20] V. Kumar, "Fourier Inspection of Average & RMS Tools", Vehicle System Dynamics, Vol. 167, No. 7, April 2020, pp. 97-100.
[21] میرمحمّد اتفاق و دانیال بهکام کیا، «بررسی آماری پاسخ دینامیکی پل بر اثر عبور خودرو با خصوصیات و کلاسبندی اتفاقی در شرایط مختلف سطح جاده»، مجلة مدلسازی در مهندسی، دورة 14، شمارة 47، زمستان 1395، صفحة 77-93.